31 mars 2007

Blyga killen stickar på i det tysta

Efter några tysta veckor så kanske det är fler än en som tror att jag övergivit stickandets ädla konst och min lilla blogg?
Nej då. Jag har bara inte gjort något som fastnat på bild. Men nu har mina senaste alster fotograferats.

I brist på garn och idéer stickade jag upp eskimåresterna. Det blev en grov mössa i favvofärgerna. Och givetvis tog det svarta garnet slut innan jag hunnit klart, så jag fick köpa ett till nystan. Som nu finns kvar som rester...
Är det så här sticklivet är? Ständiga rester som måste kompletteras med nya nystan som i sin tur blir rester ...

Kanske är det bäst att ständigt hålla sig till samma slags garn så slipper man små nystan.



Dessutom har jag börjat sticka ännu en ribbad mössa i tretrådigt Morjärvgarn. Gråblåröd blir den. Modellen är de gamla vanliga, men lite tjockare eftersom jag tidigare mest stickat med tvåtrådigt garn.



Och så har jag stickat en till dragspelsbasker i glassfärgerna rosa och limegrönt, men den har jag inte på bild. Titta på inlägget nedan så ser du hur den ser ut.

Inga kommentarer: