05 augusti 2007

Varm om huvudet

Det är svårt att tro att det melerade garnet till de båda baskrarna kommer från samma härva, men det gör det. Jag tycker att det här är roliga mössor att sticka. Och enkla. Som jag skrivit tidigare: mönster och garn till dragspelsbaskrarna kommer från Östergötlands ullspinneri.

Snart har jag stickat rödgulsvarta mössor till alla jag känner. Den översta blev väldigt stor och ska nog få åka en sväng i tvättmaskinen. Den främsta håller jag på och fäster trådar på. Men den i mitten är klar. Jag är nöjd, och hoppas att mottagarna också blir det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att du stickar dragspelsbasker. Jag har stickat en bara för att det såg så kul ut, men den sålde jag idag till svägerskan i Kungsängen.
Man kan sticka toapappergömma också i samma mönster som baskern men då ska den mera se ut som en uppochnedvänd burk om du förstår vad jag menar.

Strumpstickan sa...

Jättesnyggt stickat!