27 december 2008

Ännu en dragspelsbasker har sett dagens ljus

Sådärja...

Den förhoppningsfulle stickaren som jag är hade planen klar. Det skulle bli en julklapp. Eftersom ni först idag får se den förstår ju ni att det blir en nyårspresent istället. Nu är inte nyårspresenter det sämsta här i världen.

Jag är nöjd med färgskiftningarna i baskern. Den har en behaglig övergång från grönt mot grått. Vad säger ni? Visst blev den ganska bra?

Det blev garn kvar och jag tror det räcker till ytterligare en basker. Har ingen färdig mottagare till den nya, men det kan vara bra att ha en extra i presentlådan. Det brukar vara uppskattade presenter.

Återkommer självklart med rapporter om hur arbetet framskrider.

5 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Verkligen härliga färgövergångar. Vad stickar du med för garn??
/Efwa

Anonym sa...

Kanonläcker ! Härliga färger ! Den som får den där är tokig om hon/han inte blir glad !!!
Själv har jag också ett projekt som jag skulle ge i julklapp men det hann jag inte...ärmarna kvar, men han fick delarna i ett paket och fick gissa vad det blir som han får, hehe...ja, det är en kofta med dragkedja, när den e klar =).
Mvh: stickehäxan

Trollmamma sa...

Snygg !!
Jag borde oxå min blev på tok för stor så jag borde sticka en till .. denna var jätte fin !

Annika sa...

Kanonfina färgskiftningar!!

God fortsättning!
Kram Annika

Anonym sa...

Fantastiskt vacker, enligt min bildskärm och tolkning. Också nyfiken på vilken garnkombination som du, blyga killen/mannen, har använt, meddela gärna till
quovad7@gmail.com . Lyckans ost den som fick en sådan fin nyårsgåva, en blir riktigt avis.
/Stickfantomima