16 augusti 2009

Från eld till aska

Den orangea sjalen ska få en grå kant längst ner. Nu har jag börjat på den och det betyder att den snart är färdigstickad.
Sjalar är roliga att sticka och blir alltid väl mottagna som presenter, så jag fortsätter nog på en till. Ska bara hitta ett nytt mönster. Har fått tips om en finsk sjal, Revontuli, som verkar intressant. Men då behöver jag ett roligt garn för att göra mönstret rättvisa.

Kul att se att så många hittar hit efter den lilla intervjun i Hemslöjden. Ni får mer än gärna lämna kloka och trevliga kommentarer.

4 kommentarer:

metamorphosis sa...

Läste om en som funderade på att sticka Revontuli i regnbågsrandigt Kauni.
Det tror jag kan vara effektfullt, men det hänger förståss lite på om bäraren är av den färgfulla sorten eller ej...

Chrisitna Bäck sa...

Hej! För att vara blyg kille är du väldigt modig som stickar presenter till andra personer. Jag själv vågar nästan enbart sticka till mig. Tänk om det är fel färg eller att det inte passar, för trångt här, för långt där. En gång stickade jag en svart tröja till min tonårsdotter,jag tro att jag stickade om ärmarna tre gånger och hon är inte riktigt nöjd ändå. Och att sticka i enbart svart är förresten rätt knepigt för det krävs rätt mycket ljus åtminstone för en stickare som är över 40 år. Själv är jag ovan vid att komminusera via blogg.

*Anita* sa...

Hej blyga killen - vilken fantastiskt vacker sjal du länkat till. Och den du stickat är också så himla fin. Jag ska läsa vidare i din blogg för mer inspiration. Tack!

Blyga killen stickar sa...

Metamorphosis - Den färgfulla sorten är vi alla även om jag förstår vad du menar. Jag är inte den färgglada killen direkt, men visst vore det roligt att överraska omgivningen. Kanske kan man bli Modiga killen...

Chrisitna Bäck - Jag har bestämt mig för att inte vara så orolig över vad andra ska tycka. De allra flesta tycker det är roligt att få något som man gjort själv. Att jag sedan har fördel av att vara en stickande kille spelar förstås in...

Anita - Tack för berömmet. Det är sådant vi alla behöver höra. Om du dessutom blir inspirerad blir jag oerhört stolt. Oerhört...