31 juli 2009

Jag stickar vidare

Semestern är välbehövlig och ljuvlig. Tyvärr bloggar jag inte så mycket som jag skulle vilja. Ni vet hur det är; människor ska besökas, människor besöker och massor av andra trevligheter håller mig borta från tangentbordet - och i viss mån stickorna.

Jag stickar vidare på den sjal som en nära släkting ska få när den är klar. Hon har redan berömt den då hon smög upp bakom ryggen och kikade över axeln på vad jag hade i händerna. Hon tyckte om den. Det kändes bra att hon sade det innan hon fått den. Tänk vad överraskad hon ska bli när hon förstår att hon berömt något som hon inte visste skulle bli hennes...

Nåja, en under-arbete-bild är på gång och jag lovar inget bestämt, men jag tror ni blir nöjda. Inte förvånade, men nöjda...

Ut med er nu! Hängmattor är alldeles utmärkta att sticka i. Badstränder är som gjorda för handarbete och parkbänkar bara skriker efter besökare som vill ägna en stund åt stickning.

1 kommentar:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Det regnar hos mig så jag stannar nog inne om jag ska sticka. ;P
:)