02 maj 2010

Big back


Ni kanske kommer ihåg ett gammalt inlägg här hos mig? Mor blev glad över sin sjal och nu är det dags för nästa glädjeämne. Jag hittade ett gäng restgarner och efter ett snabbt överslag i huvudet trodde jag att det skulle räcka till ytterligare en sjal.

Jag associerade färgerna till ett visst varumärke som säljer glass. Ni vet dom där glasslådorna som blandat vanilj-, päron- och jordgubbssmaker? Jag tänkte att Big Back kunde vara ett roligt arbetsnamn på sjalen och nu är den färdig. Visst blir man lite glad när man ser den?

Jag har funderat över vem som skulle ha modet att bära upp den med stolthet och nu vet jag vem jag ska fråga. Hon vet inte om det och hon kanske säger nej, men vi får väl se?

11 kommentarer:

Anna-Britta sa...

Jag önskar det var jag,den är ju så läcker

Anonym sa...

Den där är ju läcker. . .

Paulina sa...

vad är det för garn du använt? Den är verkligen jättefin!

Cecilia sa...

Men vem skulle tacka nej till en sådan vacker sjal? Fast säger du Big pack kanske hon tar det fel? ;-)

Renée sa...

Hoppas hon blir glad för den, det hade jag blivit!

Katrina sa...

Jättehäftig färgkombination! :)

Blyga killen stickar sa...

Men oj! Vad roligt att ni gillar den!

Paulina - Jag har använt ett tvåtrådigt yllegarn.

Cecilia - Du har en poäng. Jag berättar nog inte att jag kallat den Big back. Det får bli Sommarsmak istället :)

Tack igen för era vänliga rader.

Sommarfröken sa...

Jätteläcker! Och Sommarsmak passar jättebra!/Sommarfröken

Ruuthie sa...

wow, den är kanonfin! Passar perfekt till sommaren.
Ha det gott!!

Eva sa...

Vilken snygg sjal!
Du råkar inte ha mönstret på svenska? Försökt mig på engelska mönster men fixar inte riktigt det...
Kul med en kille som bloggar om stickning!!!
//eva

VPS Hosting sa...

so nice!great work