01 december 2010

Hälsning från en far

Livet rullar på. Allt är som vanligt, men ändå helt nytt.

Jag vet att en del av mina bloggbesökare förväntar sig stickade bebisplagg i mängd, men det mäktar jag inte med. När jag kommer hem från jobbet umgås jag med min lilla familj och när lillen somnat blir det enkelt stickande som går på rutin framför tv:n.

Som mitt evigt återkommande mössmönster. Lustigt - det finns nog ett tjugotal mössor i lådor och skåp, men ingen jag vill ha nu när nordanvinden blåser och minusgraderna slår till. Och favoritmössan har krympt i tvätten.
Just nu är det därför en mössa till mig själv som är på stickorna. Mönstret är det gamla vanliga i resårstickning och garnet kommer nog från Morjärv.
Det som ser ut som svart är mer åt det brunsvarta hållet.

13 kommentarer:

Jenny sa...

Åh, Morjärvsgarn! Det bästa!

Skarvtjärns Greta sa...

Kul att höra från dig. Ha det bra och man måste inte ha hemstickade tröjor till små babiesar

Saras pyssel sa...

Välkommen tillbaka! Jag kan tänka mig att man behöver en enkel stickning att ta till när man har en liten där hemma. Du får väl se till att vänner och bekanta stickar till lillen istället. :-)

Nettan sa...

Välkommen tillbaka. Kul att få läsa lite här igen.

Pysselfarmor sa...

Du hinner nog sticka smått också ;-)
Det är du som fryser om öronen just nu!

Kul med ett livsens tecken!
Ha det gott.

Anonym sa...

Va roligt att få höra från Dig. Hoppas ni alla mår bra.
En sådan mössa skulle jag vilja ha och sätta på mig nu när det är så himla kallt ute.
Ha det så bra hela familjen och en stor kram till er alla.
Maxelonia

Anonym sa...

Hallå stickvän :) Kul att se att killar också stickar. Har du lust att göra ett länkbyte med mig? Jag länkar din blogg från min sida och du länkar min sida från din? Kolla in sidan www.bellvingarn.se Mvh Lisen

Anonym sa...

verkar bli en väldigt fin mössa.. får man fråga hur många maskor du lägger upp när du gör en mössa. har tänkt att göra en till min pappa när han fyller år i januari.
mvh marie

Anonym sa...

Tittar in och önskar Er Alla tre en God Jul och Gott Nytt År.
Kramar i massor till Alla.
Maxelonia

Iréne JB sa...

Nej, småplagg är nog inte det första man ska satsa på. De växer ju så fort. Stickade en tröja till min stora tjej. Började när hon var kanske drygt ett. Tog storlek 2 år och tänkte att då hinner jag... Hon hann faktiskt ha den några gånger innan den var kort överallt. Tur att lillasyster kunde ha den senare :)
Så jag förstår din prioritering av mössor till dej, du hinner ialla fall inte växa ur dem innan de är färdiga.
Ha det bra.

Anonym sa...

Hoppas det är okej att jag "visar upp" din härliga stickiga blogg, för... KILLAR KAN! Och det är bara så HÄRLIGT att se!

Anonym sa...

Har också fastnat för stickande, det är ju synd att det inte är nåt man snackar med grabbarna på jobbet om... Men vi verkar ju sakta bli lite fler lyckligtvis :-) Grattis till Bebben!

Anonym sa...

Hu blir avis. Har nyligen repat min dragspelsmössa som snott sig som en mask kring sig själv. Tror att det kallas möbius och passar inte till mössor. Gillar garnet och stickar ny mössa i slätstickning istället.Voffla