22 juni 2013

Alive and sticking!

Hej. Minns ni mej?

Jo, först blev jag ju pappa och det tog väldigt mycket av min tid. Sedan gjorde jag illa ett finger så jag fick göra ett årslångt uppehåll i stickandet, för jag fick problem med att böja fingret tillräckligt.

Men nu är fingret tillräckligt återställt, och jag har gått ut lite löst och stickat en sjal för att komma igång igen.


Jag improviserade ihop sjalen som jag började från nacken. Det slätstickade blev lite trist, så efter ett tag började jag sticka ett enkelt hålmönster. Och sedan bytte jag färg. 


9 kommentarer:

Paradiset Kaos sa...

Välkommen tillbaka!

Trollmamma sa...

Roligt att se du e på stickorna igen !

Liisa sa...

Kul att du är igång igen!

Pysselfarmor sa...

Men vilken tur att det ordnade upp sig med fingret! Och det är en snygg start du gjort ;-)

Victoria sa...

Hej! Jag skulle vilja komma i kontakt med dig inför en artikel om stickning! Hör gärna av dig till vickandasilva@gmail.com

Rastervinkel sa...

Hejsan!

Jag driver gruppen Kulturtantens Stickjunta som ses varannan/var tredje söndag (i Stockholm). Du hittar oss på Facebook!

Nu söker vi fler killar! Var e grabbarna?! Inget fel på kvinnor men visst finns det män som stickar?!

FrogKnitting sa...

Kul att du är igång och stickar igen, och skönt att fingret funkar igen! :)

Helena sa...

Roligt att du skriver igen på bloggen. Grattis till den lilla, och lycka till med småbarnsåren. Fin sjal du gjort, tur att fingret är bra igen.

Anonym sa...

The institution may use the proceeds for these matters. It is important
to organize the inspection into parts, as an example: inside,
outside, mechanical parts, driving. If you're a teenage girl, you would need persuasion techniques
to convince your parents to buy you that dress.

Look at my web blog; performance affinity affinity auto carriers reviews - -