17 november 2007

Vintern kräver något nytt

Ingen rast, men mycket ro. Läste någonstans att stickning kan motverka och rehabilitera utbrändhet. I så fall är det lungnt för min del. Vintern kommer allt närmre och det behövs värmande plagg av alla de slag. Vad tror ni? Blir det här bra?


Mönstret är hämtat ur boken Sticka av Elisabeth Norlinder. En trevlig bekantskap där tydligheten ligger främst. Bilder och klargörande text hjälper onekligen Blyga killen framåt. Jag skulle kanske använt ett något grövre garn än vad jag gör, men jag ser "verket" som en test och då är det inte hela världen.

8 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Det mönstret ser supersmart ut tycker jag och boken är bra!

Anonym sa...

jag har stickat den som mössa och sytt ihop den upptill till min bror i grått o gult i julklapp. min pappa tyckte den var så fin så han ville oxå ha en men den gör jag i svart o grönt. snabbstickat.

Helena Stickglad sa...

Stickning är det bästa för själen, det har jag bestämt!!
Snygg sak du håller på med, blir säkert omtyckt!!

Sussry sa...

Du har massor av snygga kreationer här.
Kommer tillbaka och läser mer vid tid.
Sticka på!

Hobbygåsa sa...

Så mye fint du har strikket, er imponert! Dragspelsbaskerne dine er kjempestilige, jeg har også strikket en slik. Gleder meg til å begynne å bruke den.

Monica sa...

Ååå.... vad jag blev glad åt att hitta din blogg! Dels fina alster, dels någon som upptäckt att stickning är en oerhört bra och verkningsfull medicin i många lägen och så dessutom en kille... Vi behöver fler killar som upptäcker charmen i att själv göra bruksting. Härligt, fortsätt.....
La genast in en kommentar om dig i min blogg.

Anonym sa...

Vilken trevlig blogg! Snygga saker gör du också.

Barbro

Blyga killen stickar sa...

Oj, oj, oj! Vilka värmande ord. Aldrig trodde jag väl att en helt vanlig kille skulle få så mycket uppmärksamhet, vänliga ord och ett uppmuntrande stöd. Det är oerhört roligt att både skriva och sticka när jag får sådana här kommentarer på min enkla blogg. Tack till er alla som gör mina dagar lite roligare och stoltare. Blyga killen känner sig just nu som Stolta killen.